Odmev:
Delo 11.3.2011
Bandelj:Drago Kos se ni opravičil za svoje izjave
V Delu dne 11.marca je g. Egon Bandelj izjavil, da sta g. Drago Kos in njegova komisijavečkrat napadla Splošno plovbo Portorož (SPP) v medijih, da delavcem ne plačujesocialnih in pokojninskih prispevkov. Višek arogance pa je, ko pričakujeopravičilo od g. Draga Kosa za izjave, kljub temu, da bi se g. Bandelj moral inmogel zavedati, da se je prav on zavzemal, da se slovenskim pomorščakom naladjah ne plačujejo socialno pokojninski prispevki. Izpostavilje neresnico, da imajo pomorščaki osebne dohodke v bruto znesku neozirajoč se na Kolektivno pogodbo (KP), kjer je izrecno zapisana specifikacijaosebnega prejemka v netu znesku. SPP tudi danes oglašuje v razpisih za prostadelovna mesta plačo v netu prejemku. G.Bandelj nastopa na meji črnega humorja,ko izjavi, da so pred 20 leti, ko je SPP ladje prenesla na hčerinsko podjetjeGenshipping Corporation (GSH), registritrano v Liberiji in pod liberijskonacionalno zastavo, obračunali bruto osebne prejemke in se tako izenačili zvečino ladjarjev in pomorščakov v svetu. Gre za davčno oazo. Saj se Liberijskazastava uvršča poleg drugih, kot so Panama, Sri Lanka, Vanuatu, Tuvalu,Mauritius,… med zastave ugodnosti, in je nelojalna konkurenca ladjarjemin pomorščakom, ki poslujejo in delajo na ladjah in vijejo nacionalne zastavein niso razglašene za zastave ugodnosti.
ITF (mednardnatransportna sindikalna organizacija) se že vrsto let bojuje proti zastavamugodnosti. Tako smo pred leti imeli priliko videti ladjo Global Mariner v LukiKoper, kjer je bilo prikazano v kakšnih nemogočih razmerah delajo pomorščaki inkako nizkih plačil so deležni. Splošna plovba, kljub veliki samopromociji, sežal poslužuje podobnih prijemov in se vede, kot da ima zaščito velikegabrata.
Leta 1992 staSplošna plovba in Sindikat pomorščakov Slovenije podpisala sporazum, po kateremso bile pomorščakom priznane pravice, ki so jih imeli v skladu s slovenskozakonodajo ob prezaposlitvi na GSH. Tako bi jim poleg neto plače, ki jo določaKP, pripadali še socialno pokojninski prispevki, plačani s strani SPP oz. GSH vSloveniji. Naj pojasnim, da se je neto plača na podlagi tega dogovora pričelaizplačevati po ITF-u v višini 60% ITF KP, v kateri pa niso všteti prispevki zasocialno in pokojninsko varnost. Toda takoj po podpisanem dogovoru se je ugotovilo,da slovenska zakonodaja onemogoča izvedbo. Zato se je poiskala druga rešitev,in na podlagi tega je bil le tri mesece kasneje podpisan aneks k sporazumu, pokaterem so pomorščakom lahko plačevali prispevke, vendar le po minimalnistopnji iz naslova zaposlitve v tujini (v podobni minimalni višini, kot si jihlahko plačujejo samostojni podjetniki). Pomorščaki nikoli niso bili zadovoljnis tem načinom, zato so neprestano zahtevali, da se jim plača polne prispevke naplačo. Predvsem je bil nezadovoljen oficirski kader, ker je pokojninski izračunpokazal katastrofalni padec prejemka pokojnine. Vplačila za pokojnine so bila venaki višini od mornarja do poveljnika ladje. Splošna plovba pa je na sejahSveta pomorščakov pojasnjevala, da bodo prispevke plačali za nazaj čim bomožno. Nikoli pa niso obljube uresničili. Opisal sem le del oškodovanjapomorščakov.
Eden od hudihsporov z g. Bandljem, ki sem ga imel kot predsednik sindikata je naslednji:Sporazum in KP sta sprva določala, da bo v podjetju stalno zaposlenih 220slovenskih pomorščakov s posebnimi pravicami, (klavzula pomeni zaposlitev zanedoločen čas in s tem plačilo prispevkov), kasneje določa število 200. Določbapomeni, da ob upokojitvi ali odhodu pomorščaka, pridobi status naslednjislovenski pomorščak. To obvezo je Bandelj dejansko ignoriral. Sam pa jesindikatu zatrjeval, da plačujejo prispevke. Za javnost pa je izjavil, da imajoobvezo samo do določene skupine. Leta 2006 sem ugotovil, da je število padlo na86 pomorščakov s posebnimi pravicami. Zato sem kot član nadzornega SvetaSplošne plovbe in predsednik sindikata to problematiko izpostavil, hkrati pasem bil primoran zaprositi odvetnika sindikata g. Aleksandra Lisjak, da jeprivil SPP. Takoj zatem so me odstavili, kot člana Nadzornega Sveta SPP prekosvojih ljudi v Svetu delavcev, v katerem sem bil edini predstavnik pomorščakovna ladjah. Svet pomorščakov pa je uprava SPP onemogočila že leta 2000 prinjegovem delovanju.
Po intervencijiodvetnika sindikata leta 2006 je v istem mesecu uprava izbrala 30 pomorščakov,jim podelila klavzulo in pričela plačevati prispevke za socialno in pokojninskovarnost. Vendar je še bilo določeno število slovenskih pomorščakov, ki so simorali sami plačevati prispevke, nekateri pa tudi ne. Prav zato moje zahteve douprave niso prenehale. Prepričan sem, da se je uprava Splošne plovbeprizadevala, da bi ugodila nemškemu ladjarju, s katerim se je povezala že predleti. Ker sem nasprotoval, tudi javno, in opozarjal na nepravilnosti v SPP, vPomorski družbi (PD) in tudi njihovemu projektu privatizacije Splošne plovbeleta 2005 in 2006 ter pokazal na več miljonsko oškodovanje pomorščakov vPD me je uprava SPP in PD na nezakonit način rušila dne 13.12.2006 s pomočjoodvetnika g. Gregorja Velkaverh. Sankcij SPP je bil deležen tudi odv. g.Aleksander Lisjak s tožbo, ki jo je spisal g.Velkaverh. Gospod Velkaverh izodvetniške pisarne Starman/Velkaver iz Kopra, je obenem zastopal nemškegaladjarja, bil predsednik Nadzornega sveta PD, ki jo je že obvladoval nemškiladjar, dolgoletni zastopnik SPP, zastopnik g. E.Bandlja in zastopnik t.i.novih sindikalistov. Nezakonitost sklica t.i. izredne konference dne 13.12.2006in njenih sklepov je po nekaj letih pravnomočno ugotovilo Višje sodišče. Predsodnim postopkom pa so mi ponudili 37.500,00Eu in odstop od nadaljnih tožb, čeodneham uveljavljat pravico. Zaradi nezakonitosti je ITF izključil Sindikatpomorščakov Slovenije iz medanarodne organizacije.
Vzgodbi okoli SPP je bilo že kar nekaj napisanega. Zanimivo je, da tudipristojnega ministrstva ni zanimalo plačilo prispevkov pomorščakom, kljub temuda so prejeli veliko mojih dopisov. Tudi moja posebna opozorila, kotpredsednika sindikata ob sprejemu davka na tonažo za ladjarje, da je potrebnohkrati uvesti plačilo polnih prispevkov za socialno in pokojninsko varnostnašim pomorcem, niso zalegla. Ni jim bilo pomembno niti opozorilo, da jepomorstvo v vzponu in ni pravi čas za prodajo Splošne plovbe d.o.o.. Grenamreč za naše gospodarstvo, za naše ljudi in tudi obstoj slovenije kotpomorske države.
Karl Filipčič
PredsednikSindikata pomorščakov Slovenije v letih 1999 - 2008
Primer Prijatelj. Kaj se resnično dogaja za primerom Srečka Prijatelja, ki je od 9.3.2010 v priporu? Kdo je vključen v celotno zgodbo in kaj vse je bilo zamolčano? Kako deluje politika Slovenije? Dejanski vzrok za moje priprtje je razkritje vseh nečednih poslov pri Splošni plovbi,Marjan Mikuž je samo orodje za uresničitev scenarija! Več podrobnosti o največjem gospodarskem oškodovanju Slovenije najdete v mapi Splošna plovba.
Naročite se na:
Objavi komentarje (Atom)
Ni komentarjev:
Objavite komentar